Pomalé děti potřebují jiný přístup, ne zrušit jejích školy
Pomalé děti potřebují jiný přístup, ne zrušit jejích školy
Kyjov -
Co s dětmi, které jsou „pomalejší"? Pro ně fungují takzvané praktické školy (kdysi zvláštní). Strategie, se kterou přichází Rada vlády pro lidská práva, ale počítá s jejich zrušením. To může znamenat konec takzvaného speciálního školství. O tomto problému diskutovali v Kyjově zástupci rady Asociace speciálních pedagogů.
„Tento záměr může vnést naprostý chaos mezi děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Znamená to vyhnání všech dětí ze ZŠ praktických do běžných ZŠ. Vím, že je to v dobré víře, ale děti by se dostaly do prostředí, ze kterého byly vyjmuty právě proto, že nestačily, že se jim nedařilo ve velkých kolektivech," uvedl předseda asociace Jiří Pilař.
Jedním z argumentů Asociace speciálních pedagogů je i fakt, že učitelé běžných za-
kladních škol nejsou na vzdělávání dětí se speciálními potřebami dostatečné vybaveni.
„Jde o to, že děti s postižením by potřebovaly větší podporu od učitelů a my neočekáváme, že by stát vydal větší finanční podporu na toto vzdělávání v běžných školách. Běžné základní vzdělávání by kolabovalo a směřovalo by k méně kvalitním výsledkům," míní předseda krajské sekce asociace Aleš Lažek.
Podle Petra Petráše, ředitele speciální školy v Kyjově, si základní školství nedokázalo poradit už s dětmi, které byly velmi blízko mentálnímu postižení. Speciálnímu školství tyto děti byly odejmuty, a současná legislativa navíc zamezila vzdělávat tyto děti ve speciálních školách. Běžné základní školy si však často s takovým typem žáků zatím neumějí poradit.